1. Bagaimana untuk menebus Complimentary Personal Accident Insurance di platform Shopee?
Langkah 1a: Aplikasi Shopee: Buka aplikasi Shopee, pilih ikon Saya, kemudian Insurans Saya. Klik pada Banner Complimentary Personal Accident Insurance.
Langkah 1b: Aplikasi ShopeePay: Buka aplikasi ShopeePay, pilih ikon Utama, kemudian tab Insurans. Klik pada Banner Complimentary Personal Accident Insurance.
Warganegara Malaysia; dan
Berumur antara lapan belas (18) hingga enam puluh lima (65) tahun. Umur merujuk kepada umur pada hari lahir seterusnya.
Jenis | Jumlah |
Komisen | 25% daripada premium |
Cukai Perkhidmatan | 8% daripada premium |
Jenis | Jumlah |
Komisen | 10% daripada premium |
Cukai Perkhidmatan | 8% daripada premium |
6. Bolehkah saya membeli Insurans Kemalangan Peribadi untuk orang lain dalam pesanan yang sama?
Insurans Kemalangan Diri (Zurich Am)
Untuk Kemalangan Peribadi Asas/Emas - Tidak, disebabkan oleh sifat produk ini, anda hanya dibenarkan membeli Insurans Kemalangan Peribadi untuk pasangan/anak anda dalam pesanan yang sama. Walau bagaimanapun, anda masih boleh membeli Insurans Kemalangan Peribadi untuk orang lain dalam pesanan yang berbeza.
PerlindunganKu Allianz4All
Tidak, PerlindunganKu Allianz4All pada masa ini hanya membenarkan seorang diinsuranskan bagi setiap pesanan. Untuk membantu orang lain membuat pembelian untuk insurans ini, anda boleh melawat semula halaman paparan produk dan mengisi maklumat mereka dengan sewajarnya dan membeli juga.
7. Bagaimana saya tahu Insurans Kemalangan Peribadi saya berkuat kuasa?
Anda akan dapat melihat polisi dan status polisi anda di Aplikasi Shopee, di bawah Lihat E-polisi mengikut langkah berikut:
Langkah 1: Pergi ke Aplikasi Shopee
Langkah 2: Klik pada tab Saya
Langkah 3: Pilih Insurans
Langkah 4: Klik pada tab Saya semula
Langkah 5: Pilih Dasar Saya
Pada Aplikasi ShopeePay
Langkah 1: Pilih mana-mana Produk Insurans pada Halaman Utama
Langkah 2: Klik pada tab Saya
Langkah 3: Pilih Dasar Saya
Untuk Kemalangan Peribadi Asas / Emas sahaja, anda juga akan menerima e-mel pengesahan daripada Zurich.
PerlindunganKu Allianz4All
Anda akan menerima E-polisi anda daripada Allianz dalam e-mel anda jika polisi anda berjaya dikeluarkan. Untuk melihat status polisi anda pada Aplikasi Shopee, sila ikuti langkah di bawah:
Langkah 1: Pergi ke Aplikasi Shopee
Langkah 2: Klik pada tab Saya
Langkah 3: Pilih Insurans
Langkah 4: Klik pada tab Saya semula
Langkah 5: Pilih Dasar Saya
Pada Aplikasi ShopeePay:
Langkah 1: Pilih mana-mana Produk Insurans pada Halaman Utama
Langkah 2: Klik pada tab Saya semula
Langkah 3: Pilih Dasar Saya
8. Mengapa status polisi saya dibatalkan?
Insurans Kemalangan Diri (Zurich Am)
Sekiranya Zurich menolak pembelian anda dan tidak dapat mengeluarkan polisi, anda akan menerima e-mel pembelian tidak berjaya daripada Zurich dan status polisi akan menjadi dibatalkan. Anda juga akan menerima pengembalian wang daripada Shopee melalui kaedah pembayaran asal anda.
Sila ambil perhatian bahawa jika anda membeli untuk pasangan dan/atau anak anda dan pembelian ditolak oleh Zurich, keseluruhan pesanan akan dibatalkan dan dikembalikan.
PerlindunganKu Allianz4All
Sekiranya Allianz menolak pembelian anda dan tidak dapat mengeluarkan polisi, anda akan melihat status polisi yang ditunjukkan dibatalkan di bawah butiran polisi anda. Anda akan menerima bayaran balik sejumlah amaun yang telah dibayar dalam tempoh 14 hari bekerja, yang akan dikreditkan ke kaedah pembayaran asal anda. Jika bayaran balik tidak dapat dilakukan ke kaedah pembayaran asal, amaun tersebut akan dikreditkan ke ShopeePay Wallet anda.
Penolakan permohonan anda mungkin disebabkan oleh sebab seperti had umur, semakan sanksi gagal, status senarai hitam daripada syarikat insurans, atau tidak layak untuk Baucar Perlindungan Tenang yang dituntut.
9. Mengapa penebusan Complimentary Personal Accident Insurance saya tidak berjaya?
Anda mungkin tidak memenuhi kriteria kelayakan semasa untuk Complimentary Personal Accident Insurance.
10. Bolehkah polisi diperbaharui pada akhir tempoh liputan insurans?
Complimentary Personal Accident Insurance
Insurans ini tidak boleh diperbaharui selepas tamat pelan satu (1) bulan.
Kemalangan Peribadi Asas / Emas
Insurans Kemalangan Peribadi adalah insurans yang tidak boleh diperbaharui. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli polisi baru apabila liputan sedia ada anda tamat.
PerlindunganKu Allianz4All
Insurans PerlindunganKu Allianz4All ialah insurans tidak boleh diperbaharui. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli polisi baharu apabila perlindungan sedia ada anda tamat tempoh.